Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Willemien Groot - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien

21 December 2013 | Chili, Puerto Natales

Hola la gente,

Vorige week donderdag kwam ik samen met Tamara na een lange bus reis (ongeveer 24 uur) aan in Puerto Natales. We hadden gelukkig al een hostel geboekt en zodra we in Puerto Natales waren konden we daar heen lopen. Het hostel was een de kleine schattige huisjes die je hier in Puerto Natales ziet, een heel fijn hostel! Vrijdag vertrokken we naar het nationaal park Torres Del Paine voor een trektocht van 5 dagen was het plan. Het weer was alleen heel slecht en ik had daar natuurlijk niet opgerekend, ik heb eigenlijk alleen maar zomerkleren bij me, dus ik had het ongelofelijk koud... En ik was al een beetje ziek, dus ben ik eerder weer terug gegaan naar Puerto Natales, om daar te wachten op mijn Duitse vrienden.
Samen met Tamara heb ik toch 2,5 dag gelopen. Ook hebben we samen in een eenpersoonstentje geslapen met onze backpacks erbij, een hele ervaring opzich haha. Ik kan niet zeggen dat ik toen goed geslapen heb, maar dat lag dan weer meer aan de kou dan aan de ruimte die ik had. Zondagavond kwam ik terug in Puerto Natales en maandag en dinsdag had ik om lekker uit te rusten en te genieten van de zon die scheen in het kleine stadje. Dinsdagavond zag ik eindelijk mijn Duitse vrienden weer, echt heel leuk om ze weer te zien!
Woensdagochtend vertrokken we, voor mij voor de tweede keer, naar het park om daar 3 dagen te blijven. Het weer was dit keer heel mooi voor de eerste twee dagen, de laatste dag regende het alleen maar en was het echt heeeel koud.
Vandaag weer een dagje om bij te komen, al mijn vieze kleren weer eens te wassen en dan morgen vertrekken we (hopelijk met een auto) naar El Calafate en El Chalten om daar de beroemde glacier van Argentinie te bekijken (:

Muchos besitos!

  • 21 December 2013 - 23:20

    Oma:

    Fijn Willemien al die verhalen en ook al die foto's.
    Wel voor jezelf zorgen in die kou. Had je misschien ook wel kunnen weten. Je zit al aardig zuidelijk.
    Ik wacht op v olgende verhalen.
    Groetjes van Oma

  • 22 December 2013 - 22:34

    Evelien:

    Mooie foto's hoor. Prachtige natuur daar in Chili. Ze hebben daar hele mooie warme truien te koop, misschien een idee er een te kopen?
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9638

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 05 Maart 2014

De grote trek naar het Zuiden

Landen bezocht: