a merry christmas - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Willemien Groot - WaarBenJij.nu a merry christmas - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

a merry christmas

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien

25 December 2013 | Chili, Puerto Natales

Feliz Navidad!

Na terugkeer uit Torres Del Paine hadden we een auto gehuurd om daarmee naar El Calafate te rijden en de beroemde glacier te bekijken vlakbij El Calafate. Dit ging echter allemaal even net iets anders dan verwacht, zoals heel veel dingen als je op reis bent.
De auto ophalen ging allemaal goed, de grens oversteken ging ook heel makkelijk. Er werd ons verteld dat dat wel een uur zou kunnen duren, maar binnen een half uur waren we in Argentinie, heel snel dus. Alles ging goed, totdat we op een dirt road terecht kwamen. Na ongeveer 20 minuten rijden verloor Julius, die achter het stuur zat, de macht over het stuur en de auto raakte van de weg, we vlogen over de kop en toen stopte de auto, gelukkig niet ondersteboven. Wij waren allemaal okee, op een kleine hoofdwond na op Julius hoofd, maar de auto was total loss. We hadden best wel veel gelukkig want van de andere kant kwam net een auto aangereden en zij hebben de politie voor ons gewaarschuwd. De politie kwam na ongeveer een uur wachten en ze namen ons mee naar het politiebureau. Na nog een uurtje kwam er een ambulance om Julius en Paul mee te nemen voor een check up in het ziekenhuis en Simon en ik gingen met de politie mee om de auto naar het politiebureau te slepen en te vertellen wat er nou precies gebeurd was. Nadat dat gebeurd was moesten Simon en ik ook nog naar het ziekenhuis voor een check up, ondertussen werd Julius verhoord door de politie over het ongeluk. Om 5 uur vertrokken we met de bus terug naar Puerto Natales en moesten we weer de grens over, waar we 9 uur eerder die dag ookal de grens overgestoken waren. Terug in Puerto Natales konden we gelukkig weer in het hostel slapen waar we de nacht daarvoor ook geslapen hadden. Na onze spullen te hebben gedropd zijn we lekker uiteten gegaan en daarna snel naar bed, na een erg uitputtende dag.
De volgende 2 dagen was iedereen een beetje in zichzelf gekeerd en nog in shock van het ongeluk of gewoon ergens anders met zijn gedachten. Het totale bedrag dat we uiteindelijk aan de autoverhuurder hebben betaald is 2800 dollars voor de auto en het verslepen van de auto van Argentinie naar Chili.
Vandaag is het reisdag. Voor de jongens lekker makkelijk met het vliegtuig, paar uurtjes en dan zijn ze in Puerto Montt. Voor mij wat moeilijker ik moet namelijk van CHili naar Argentinie zien te komen, maar er rijd hier helemaal niks op Christmas van CHili naar Argentinie, in Argentinie of in Chili is er geen probleem, alleen om de grens over te steken... Dus ik moet nog maar kijken of het me lukt om zo de grens over te steken, wish me luck!

Liefs!

• 25 December 2013 - 23:18

Grietje:

Oef! Blij dat je dit kunt navertellen! Sterkte daar & Merry Christmas! Liefs van Grietje

• 26 December 2013 - 00:51

Evelien:

En zo is het: blij dat je dit zelf kon vertellen! Hele goeie reis en we hopen dat je het gaat halen om op tijd in Puerto Montt aan te komen!
    Liefs, mama

• 27 December 2013 - 12:02

Oma (An De Joode) :

Goed dat het met jullie goed gaat.
    Even over grenzen, moeilijke dingen hoor, van Z.Afrika naar Zimbabwe was ook een hele klus.
    Het ga je goed, zonder gekke dingen.
    Hoop dat je intussen helemaal bekomen bent van de schrik.
    Liefs Oma

• 29 December 2013 - 17:11

Peter En Maaike:

Hola Willemien,

Oef, wat een kerstverhaal zeg! Gelukkig redelijk goed afgelopen zoals dat hoort met kerstverhalen. Heel veel geluk gewenst op je reis naar Argentinië! Vind maar een mooie en veilige plek en om het nieuwe jaar te vieren.

Mucha suerte en el nuevo ano!