Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien

11 December 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola la gente!

Vandaag vertrek ik alweer uit Puerto Madryn, op weg naar het nationaal park Torres Del Paine om daar een paar dagen te trekken met Tamara die ik hier in het hostel heb ontmoet.
Zondag kwam ik aan s ochtends vroeg aan in Puerto Madryn. Ik had wel al een hostel gemaild dat ik daar graag wou slapen, maar ik had nog geen reactie gehad, dus ben ik maar op goed geluk naar een ander hostel gegaan. Hier hadden ze gelukkig wel een bedje voor mij vrij en het hostel zelf zag er ook prachtig uit. Na me goed geinstaleerd te hebben, ben ik het strand op gegaan voor een mooie strandwandeling en heb ik het ecologisch centrum bezocht, waar ze allemaal informatie hadden over walvissen en het verdere zeeleven en zeegebeuren. En een dagje strand als bleekhuidje is natuurlijk niet compleet zonder flink te verbranden... Terug in het hostel voelde ik dat ik toch wel vrij erg verbrand was in mijn nek, waar ik nou net geen zonnebrand had gesmeerd.
Maandag heb ik samen met Tamara en Camilla een ander meisje van onze kamer de tour gemaakt naar de Peninsula Valdes. Peninsula Valdes is een eiland wat een groot nationaal park is. Je kunt er een boot nemen om walvissen te spotten en rond rijden om zeehonden, zeeleeuwen , pinguins, de zuid amerikaanse soort van struisvogels, Guanaco (familie van de lamas en alpacas) en maras (hele grappige beesten, ze zijn een soort kruising tussen een hond, konijn en kangaroe zou ik zeggen. Als je ze wilt zien: GOOGLE) te spotten. De tour duurde de hele dag en eerst kon je als je wou walvissen spotten. De kans om walvissen te zien was echter klein, want het walvissen seizoen is ongeveer afgelopen. Toch ben ik op de boot gegaan en ik heb heel veel geluk gehad, want we hebben walvissen gespot van heel dichtbij! Het was echt zo vet! Na de boot hebben we een rondje gereden over de Peninsula om de andere dieren te spotten.
Gister heb ik samen met Tamara en Camilla de tour gemaakt naar Punta Tombo, waar de op een na grootste pinguin kolonies ter wereld is. De grootste pinguin kolonie is natuurlijk op Antartica. Onze gids was ongelofelijk leuk en wist zoveel dingen te vertellen over de dieren en over sommige rare wetten hier in Argentinie. Zo vertelde hij dat in de jaren 70 de overheid een paar rare wetten voor het verkeer had bedacht. Een daarvan is dat je altijd een body bag bij je in de auto moet hebben, voor als er iemand overlijd, dan kun je diegene in je body bag stoppen. Vrij raar. De eerste stop was de dolfijnenboot. Die wou ik eerst niet nemen omdat ik maandag ook al de walvissenboot had gedaan en het hier allemaal best wel duur is. Uiteindelijk heb ik toch de dolfijnenboot gedaan, omdat er in het dorpje waar de boot vertrok helemaal niks te doen was en anders zou ik 1,5 uur in mijn eentje moeten wachten totdat de rest weer terug was. Toen ik in de boot zat was ik heel blij dat ik het toch gedaan had, want wat was het gaaf! De dolfijnen zwommen, nadat we ze gevonden hadden, met onze boot mee en sprongen naast onze boot. Na de boot nam onze gids ons mee naar een strandje met echt een prachtig uitzicht en een paar jonge zeehonden, die we dus van heel dichtbij konden bekijken, dat was echt zo vet! De pinguinkolonie in Punta Tombo was ook heel mooi, maar ik was best wel moe en na de eerste paar pinguins had ik die beesten ook wel weer gezien, want pfoe wat waren er daar veel pinguins... Terug in Puerto Madryn kon ik bij de busterminal mijn busticket voor vandaag naar Rio Gallegos ophalen en Tamara kocht een ticket.
Over een paar uurtjes vertrek ik dus richting Rio Gallegos om vanaf daar naar Puerto Natales te gaan en dan weer vanaf daar naar de ingang van Torres Del Paine. Ik hoop dat alles goed gaat bij de grensovergang morgen met mijn ontbrekende stempel. Ik denk dat ik in het ergste geval moet betalen om alsnog die stempel te krijgen, maar dat zie ik morgen. Eerst een 18 uur durende busreis naar Rio Gallegos.

Muchos besitos!

  • 11 December 2013 - 15:29

    Sophie:

    Aah wat een geluk, super vet om al die dieren te zien! Ik hoop dat t allemaal gaat lukken bij de grensovergang. Succes, veel plezier en vooral heel erg genieten lieverd! dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 9633

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 05 Maart 2014

De grote trek naar het Zuiden

Landen bezocht: