Goodbye Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu Goodbye Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

Goodbye Buenos Aires

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien

06 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Morgen is de grote dag, waarvan ik wist dat hij zou komen, morgen vertrek ik uit Buenos Aires. Zonder gefiets te hebben, dat wel. Gister heb ik namelijk nog een poging ondernomen om een gratis fiets te bemachtigen. Gewapend met mijn gloednieuwe paspoort en mijn kopie ging ik samen met Mirjam en Anna, mijn 2 zwitserse vriendinnetjes, naar de fietsen. Dit keer had ik alles op orde, behalve dat ik geen toeristenvisum heb, een stempel die aangeeft hoelang ik al in Argentinie verblijf... Vandaag moest ik dus naar migratie om die stempel te halen. Mirjam en Anna wouden gelukkig wel met mij mee, wat echt beter was anders was het helemaal niks geworden haha. Na wat rondvragen hadden we eindelijk het juiste locket gevonden. Daar kwamen we aan met ons nummertje 140, zien we op het grote scherm dat ze bij 82 zijn, een tijdje wachten dus. Na 2 uur te hebben gewacht is de vrouw die ons helpt ongelovelijk onbeschoft tegen ons. Eerst wil ze ons eigenlijk helemaal niet helpen, want een stempel heeft ze helemaal niet, maar nadat Anna haar nog een keer uitlegt wat er gebeurd is geeft ze ons uiteindelijk een papier waarop staat dat ik sinds 6 november in Argentinie ben en dat ik hier legaal ben, hopelijk is dit goed genoeg bij de douane.
Verder ben ik deze week naar echt een geweldige tentoonstelling geweest van beelden van Ron Nueck. Hij maakt beelden van mensen die levensecht lijken, ze zijn alleen groter of kleiner dan normaal. Ook ben ik dan eindelijk naar de film geweest wat ik al zolang wou. Samen met Anna en Mirjam ben ik naar the Hunger games geweest (: Donderdag zijn we naar de opera gegaan, naar un baile de mascara, in teatro Colon, het beroemde theater van Buenos Aires. Voordat we daarheen gingen hebben we ons opgedost, zodat we niet te veel zouden opvallen tussen alle chique mensen in het theater. Voor mij was het de eerste opera, ik moet toegeven dat ik de eerste helft in het begin een paar keer moeite had om mijn ogen open te houden en ze misschien zelfs wel voor een paar minuten dicht heb gehad, maar het was hardstikke leuk om naar de opera te gaan. Het verhaal begreep ik niet helemaal, maar de muziek was prachtig.
En nu morgen naar Puerto Madryn (: Vanavond ga ik eerst uiteten met Mirjam en Anna en dan daarna gaan we nog wat drinken met meer mensen. Morgenochtend nog even wat laatste spulletjes kopen en dan vertrek ik toch echt uit de stad waar ik 1 maand lang geleefd heb, maar ik weet zeker dat ik hier ooit nog een keer terug kom!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9635

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 05 Maart 2014

De grote trek naar het Zuiden

Landen bezocht: