Minitrip, afscheid nemen en goed nieuws - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu Minitrip, afscheid nemen en goed nieuws - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

Minitrip, afscheid nemen en goed nieuws

Blijf op de hoogte en volg Willemien

29 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Op woensdagavond na een wat rare gebeurtenis (ik zat op een terrasje, in mijn eentje, komt er ineens een man van achter van ongeveer 65-70, die me zomaar een kus op mijn mond geeft, daarna vraagt hij ook nog iets in de trant van dat hij een foto wil, maar ik was in shock en heb hem weggejaagd. Toen hij weg liep wou hij nog een kus..) gingen Slava en ik eindelijk met de trein op weg naar Bahia Blanca, op weg naar het strand. De trein zag er precies zo uit als je je voorstelt: oud, beetje viezig en vol met mensen met grote tassen en dozen. Slava en ik hadden voor ons tweeen een bank waar we moesten zitten. Na ongeveer 5 uur in de trein, het was toen 2 uur in de nacht, kwam er eindelijk een ander bankje vrij en konden Slava en ik beiden op een eigen bankje proberen wat te slapen. Aangekomen in Bahia Blanca na een oncomfortabele treinreis van 13 uur hebben Slava en ik eerst even wat koffie gedronken en zijn toen op zoek gegaan naar een bus die ons naar Monte Hermoso zou brengen. BInnen een 1,5 uur waren we op weg naar Monte Hermoso.
In Monte Hermoso was werkelijk niks te doen.. het strand was wel heel mooi vond ik, Slava niet zo. Het was groot en het was er stil, heerlijk. Ondanks dit toch besloten om ipv zondag vrijdag al terug te gaan naar Buenos Aires. Op de reis terug kon ik ,s ochtends tijdens de controle van de kaartjes Slava eerst niet vinden. Dus ik vertelde de conducteur dat het kaartje dat ik had voor mij en mijn Koreaanse vriend was, maar dat ik niet wist waar hij was. De vrouw naast mij hoorde dat en vertelde mij dat hij tussen de twee banken in op de grond lag te slapen, waar je normaal gesproken je grote tassen tussen stopt. Ik geloofde het eerst niet, maar na een paar minuten kwam Slava toch echt tussen die twee banken tevoorschijn haha.
Terug in Kilca heb ik eerst heerlijk geslapen en toen ,s avonds zijn we gezellig met de mensen uit Kilca wezen stappen in Palermo, een geweldige wijk in Buenos Aires.
Begin van de week was het heel slecht weer dus heb ik heel weinig gedaan. Op dinsdag avond zijn we wel met een groep naar Mundo Lingo geweest, dat is een avond waarop in een bar in Buenos Aires allemaal buitenlanders en lokals bijelkaar komen om elkaars taal te leren of nou ja voor de buitenlanders spaans en de lokals engels. Na een zoektocht van 20 minuten in de stromende regen naar een taxi daar aangekomen en heel veel lol gehad, o.a. toen ik won met poolen (:
Woensdag en donderdag waren de dagen van het afscheid nemen. Woensdag ging Paul, mijn Nederlandse buddy in het hostel op weg naar Salta en ook mijn Duitse buddys Simon, Paul en Julius gingen we naar Mendoza, maar heen zal ik weer zien, want mijn plan is om met hun Kerst te vieren in het huis van Pauls oma in Chili bij de Andes in Puerto Mont. Donderdag was het dan ook echt de dag om afscheid te nemen van Slava. Slava is hier 3 weken lang mijn buddy geweest en ik mis hem toch al wel een beetje, maar ik weet zeker dat ik Slava nog een keer zal zien, al was het maar om met hem het gayscene van Amsterdam onveilig te maken haha.
Vandaag heb ik na heeel lang wachten dan toch ook eindelijk mijn pinpas weer! Hij doet het alleen nog niet, omdat met de standaard instellingen van een ING hun betaalpassen het alleen in Europa doen. Dit kan alleen zo veranderd worden, dus dat is top!

Liefs!

  • 29 November 2013 - 22:12

    Evelien:

    Wat een leuk verhaal. En regent het nu nog daar in Buenos Aires? Hier heeft het de hele dag geregend, het was een grauwe regenachtige novemberdag.
    Dus Slava is naar huis. Leuk dat je zo'n tijd met hem bent opgetrokken. En dan nu weer alleen verder op reis, spannend.
    Heel veel plezier.

    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9630

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 05 Maart 2014

De grote trek naar het Zuiden

Landen bezocht: