Peru, met zijn wereldwonder - Reisverslag uit Lima, Peru van Willemien Groot - WaarBenJij.nu Peru, met zijn wereldwonder - Reisverslag uit Lima, Peru van Willemien Groot - WaarBenJij.nu

Peru, met zijn wereldwonder

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien

20 Februari 2014 | Peru, Lima

Hola la gente,

Na 10 daagjes Bolivia was het tijd voor 10 daagjes Peru. Halverwege mijn reis had ik namelijk besloten dat, nu ik toch in de 'buurt' was, wel graag naar de Machu Picchu wilde. Dus Peru it is. In Cusco had ik afgesproken met Tom, die ik op het vliegveld in London heb ontmoet. Samen zouden we naar de Machu Picchu gaan. Ik kwam van uit Bolivia heel vroeg 's ochtends aan in Cusco, wat ik eigenlijk wel vervelend vond, want het was nog donker, maar het hostel waar ik sliep gaf me meteen een bed, wat erg fijn was na een kort nachtje (:
Na een ontbijt je met Tom om even bij te kleten kwam hij met het idee om een motor te huren om de omgeving een beetje te verkennen, wat we gedaan hebben. Het was echt heel vet! Lekker achterop de motor langs allemaal inka ruins en een opvangcentrum voor mishandelde wilde dieren. De terug weg was wel enigszins eng, aangezien het donker was het regende en ook nog eens best wel druk op de weg, ik zat echt een uur lang te beven achter op die motor!
De volgende dag hebben we geprobeerd een tour voor naar de Machu picchu te regelen, wat eindigde in een diner voor 3 met Roel die we ontmoet hadden in de Cappuccino bar aan het plaza des armas en een date voor 3 de volgende dag.
Voor de date de volgende dag wel de tour naar machu picchu geregeld. Ik had eindelijk na lang nadenken besloten dat ik de jungle track wou doen, een track van 4 dagen waarbij je 1 dag fietst (vooral naar beneden), 2 dagen loopt en de 4de dag de machu picchu beklimt. Dit ging helaas op het allerlaatste moment toch niet door, omdat er nogal wat mensen vast zaten op dat moment op de track door water overlast en de mensen van het reisbureau het mij sterk af raadde (ook had ik een vlucht vandaag, de 19de, niet heel handig dus om vast te komen te zitten (: ) Dus hebben Tom en ik samen de 'oude lullen tour' geboekt: met de trein omhoog, 1 nachtje slapen, machu picchu op en weer terug met het treintje.
De trein was verschrikkelijk vol met oudjes in grote groepen (no offens oma) en met de hele tijd hotel California van the eagles op, maar dan de panfluit versie en dit voor anderhalf uur opgepropt tussen de oude mensen.... in het dorpje onderaan de machu picchu berg, Aguas Calientes, was ook niet veel te doen, maar wat is de natuur daar mooi! Beetje jammer dat we slecht weer hadden, maar nog steeds prachtig. Na aankomst ging Tom even slapen, last van de hoogte en ik ging eropuit om het dorpje te bekijken, waar dus niet zoveel aan was. Wel heb ik nog even bij toeval Irene een zilveren medaille zien winnen op ik geloof de 1000m, dat vond ik wel leuk.
De machu picchu berg hebben we de volgende dag beklommen, wat vrij steil was, wat bij Tom voor een klein beetje gezeur zorgde. Ik was vooral erg trots op mezelf dat ik het gedaan had, toch nog een beetje gel open, en die natuur, wow! Op de machu picchu berg hebben we meteen nog een berg je beklommen voor een mooi uitzicht over de machu picchu. De zon liet zich soms zien, wat echt een mooi zicht gaf op de machu picchu. Na het beklimmen van de berg hadden we een tour van 2 uur door machu picchu. Nu begon het een beetje te regenen, jammer, maar we hadden al wel heel mooi weer gehad. Na de tour zijn we eigenlijk vrij snel weer naar Aguas Calientes gegaan, aangezien het regende. 'S avonds laat kwamen we weer aan in Cusco waar ik weer in mijn knusse kamertje sliep in het hostel waar we eerst ook zaten.
Zaterdag vloog Tom naar Lima en ik pakte later die dag de bus naar Lima. Tijdens mijn laatste lunch bij Jack's café (3de keer in 4 dagen dat ik daar was) had ik nog een heel leuk gesprek met de Australische Raina.
In de bus zat ik naast iemand met een tshirt met Nederlandse opdruk van een korfbal club. Dus ik probeerde de man duidelijk te maken dat mijn broertje korfbal speelt, maar volgens mij begreep hij er geen snars van haha.
In Lima heb ik vooral lekker rustig aan gedaan en heel veel lol gehad met Nancy en David 2 Amerikanen die om alles wel lol konden hebben (:
Vandaag was of nou ja is het nog een reisdagje. Ik vlieg van Lima naar de Iguazu falls, 7 uur vliegen, 12 uur onderweg. Ik zit nu in sao paulo te wachten op mijn volgende vliegtuig dat om 23.55 vertrekt, lokale tijd. Rond 3.00 zal ik eindelijk mijn bedje hebben gevonden hoop ik, dus dat was dan een lang dagje ben al sinds 8 uur 's ochtends aan er reizen... op het vliegveld in Lima kwam ik ook nog een stelletje echte zeur Duitsers tegen, (weer oudjes) die naar huis gingen, waar ik wel om kon lachen. Nou dit was het weer voor nu, ik ga nu mijn laatste 2 weken voornamelijk in Brazilië spenderen en een paar dagen in Argentinië

Muchos besitos!

  • 20 Februari 2014 - 09:08

    Evelien De Joode:

    Wat weer een avonturen. Jammer dat je zoveel regen hebt (gehad). Maartoch veel mooie dingen gezien en spannende dingen gedaan. Veel plezier je laatste weken in Brazilie. Geniet ervan.
    Liefs, mama

  • 20 Februari 2014 - 10:16

    Oma:

    Schitterende verhalen weer. Wat een reisdagen, kun je zien hoe ver alles is.
    Veel plezier verder en geniet van je laatste weken
    Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 9620

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 05 Maart 2014

De grote trek naar het Zuiden

Landen bezocht: